Szkolenie otwarte

MS Excel – od podstaw do analiz biznesowych

MS Excel – od podstaw do analiz biznesowych

Terminy szkolenia

16-18 listopada 2020 Online
Wirtualna sala/Szkolenie Zdalne/Live Meeting
9-11 grudnia 2020 Zakopane
Hotel Mercure Kasprowy***

Informacje dodatkowe

Szkolenie składa się z następujących modułów. Istnieje możliwość zgłaszania uczestnictwa na każdy z poniższych wariantów:

Szkolenia online

Opis szkolenia i cel

MS Excel stał się narzędziem praktycznie niezbędnym w dzisiejszym środowisku biznesowym. Potrzeba przygotowywania raportów, zestawień, wyliczeń znalazła swoją odpowiedź w arkuszu kalkulacyjnym. Jego uniwersalność, a także skala dostępności na świecie, sprawiły, że na chwilę obecną jest on wykorzystywany niemalże w każdym przedsiębiorstwie.

Głównym celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z:

  • funkcją i możliwościami jakie daje MS Excel,
  • cechami i sposobem tworzenia przejrzystych i czytelnych tabel,
  • różnymi możliwościami formatowania tabel,
  • podstawowymi funkcjami i formułami tekstowymi i obliczeniowymi.

Ponadto każdy uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę odnośnie tworzenia tabel, wykresów i zestawień obliczeniowych, raportów i analiz w programie Microsoft Excel. Szkolenia ma formę wykładu połączonego z ćwiczeniami pokazującymi praktyczne wykorzystanie nabytej wiedzy.

Korzyści dla uczestników

  • poznasz i zrozumiesz zasady podstawowych i zaawansowanych funkcji arkuszy MS Excel,
  • nauczysz się jak budować szablony dokumentów,
  • nauczysz się posługiwać tabelami przestawnymi
  • będziesz potrafił dostosować MS Excel do własnych potrzeb.

Metody szkolenia

Uczestnicy szkolenia, poczynając od wprowadzenia do możliwości i budowy MS Excel, będą mogli w praktyczny sposób przećwiczyć każde z omawianych zagadnień. Każde wprowadzenie teoretyczne zostanie poparte przykładami zastosowania, dzięki czemu przekazywana wiedza nie tylko się utrwali, ale także będzie mogła zostać wprowadzona w codziennej pracy.
Każdy z uczestników będzie pracował na komputerze wyposażonym w aplikacje MS Office.

Czas trwania

24 godzin dydaktycznych - 3 dni

Program szkolenia

Dzień I

  1. Wprowadzenie do MS Excel:
    • co to jest?
    • do czego służy?
    • do czego będzie mi potrzebny?
  2. Budowa MS Excel:
    • skoroszyt,
    • arkusz,
    • kolumny,
    • wiersze,
    • zakres komórek,
    • menu główne,
    • narzędzie Wstążka.
  3. Wpisywanie danych:
    • tekstowych,
    • liczbowych.
  4. Formatowanie:
    • formatowanie wpisanych danych,
    • wyrównanie,
    • czcionka,
    • obramowanie,
    • wypełnienie,
    • ochrona.
  5. Jak tworzyć czytelne tabele?
  6. Funkcje tekstowe.
  7. Obliczenia:
    • podstawowe funkcje matematyczne (suma, różnica, iloczyn, iloraz, minimum, maksimum, średnia),
    • zaokrąglanie,
    • zliczanie,
    • data i godzina.
  8. Praca na tabeli:
    • kopiowanie i wklejanie,
    • przeciąganie danych,
    • nagłówek,
    • wyszukiwanie,
    • zamienianie,
    • sortowanie,
    • filtrowanie,
    • komentarze.

Dzień II i III

  1. Powtórzenie podstaw programu Excel:
    • wprowadzanie i edycja danych, wybieranie, wyszukiwanie komórek i grup komórek,
    • kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów,
    • wstawianie i praca z prostymi obiektami (grafika, ramka),
    • formatowanie graficzne. Typy danych i formatowanie według typu danych,
    • komentarze: wstawianie, wygląd, edycja,
    • nazywanie komórek i zakresów.
  2. Formuły:
    • podstawowe i najczęściej używane funkcje SUMA, MAX, MIN, ŚREDNIA,
    • adresowanie względne i bezwzględne,
    • funkcje logiczne JEŻELI.
  3. Zaawansowane formuły:
    • funkcje wyszukiwania i odwołań (wyszukaj.pionowo, indeks, podaj.pozycję),
    • funkcje matematyczne (suma.jeżeli),
    • funkcje logiczne (jeżeli, oraz, lub),
    • funkcje tekstowe.
  4. Ręczne i automatyczne przypisywanie nazw zakresom komórek - profesjonalne adresowanie bezwzględne.
  5. Zagnieżdżanie funkcji.
  6. Nazywanie komórek, zaawansowana praca z komórkami nazwanymi:
    • zakresy widoczności nazw, odwoływanie się do nazw z innych arkuszy, menedżer nazw, nazywanie powiększających się zakresów.
  7. Formatowanie warunkowe.
  8. Sortowanie danych i filtry:
    • sortowanie zaawansowane,
    • autofiltr niestandardowy,
    • filtr zaawansowany.
  9. Walidacja danych - sprawdzanie poprawności danych.
  10. Udostępnianie skoroszytu:
    • zarządzanie zmianami,
    • rejestrowanie zmian, włączanie zmian, zatwierdzanie zmian.
  11. Ochrona danych:
    • ochrona komórek, skoroszytów i arkuszy,
    • typowe scenariusze ustawiania zabezpieczeń.
  12. Wizualizacja danych czyli praca z wykresami:
    • podstawowe typy wykresów i określanie źródeł danych,
    • formatowanie wykresów:
  13. Analiza danych czyli tabele przestawne i wykresy przestawne:
    • filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych,
    • grupowanie danych w tabelach przestawnych (grupowanie wg czasu, liczb, tekstu).
  14. Rozwiązanie problemu z wydrukiem arkusza czyli ustawienia wydruku arkusza, tworzenie nagłówka, stopki, ustawienia obszaru wydruku, podział stron do wydruku.

Harmonogram

Harmonogram Dzień 1 Dzień 2 Dzień 3
Rejestracja uczestników 9:45 - 10:00    
Zajęcia 10:00 - 11:00 10:00 - 11:00 9:00 - 11:00
Przerwa 11:00 - 11:15 11:00 - 11:15 11:00 - 11:15
Zajęcia 11:15 - 13:00 11:15 - 13:00 11:15 - 13:00
Obiad 13:00 - 13:45 13:00 - 13:45 13:00 - 13:45
Zajęcia 13:45 - 15:00 13:45 - 15:00 13:45 - 15:00
Przerwa 15:00 - 15:10 15:00 - 15:10 15:00 - 15:10
Zajęcia 15:10 - 17:00 15:10 - 17:00 15:10 - 16:00

Koszt inwestycji

Przy zgłoszeniu do 30 października 2020r. obowiązuje cena 1400 zł. Po tym terminie koszt wynosi 1700 zł. 

Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i pozostałych firm, które szkolenie finansują w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT bez podatku VAT (ze stawką zwolnioną).

Aby uzyskać taką fakturę należy:

  • pokryć koszt szkolenia w przynajmniej 70% z środków publicznych,
  • przesłać do nas podpisane oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

Wzór oświadczenia do pobrania

Informacja o PDU

Formularz rejestracyjny

pobierz formularz rejestracyjny:PDFDOCpobierz ofertę:PDFDOC
zapisy on-line